به گزارش روابط عمومی سازمان تات به نقل از مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، علی علیزاده، ضمن تشکر از پیگیری ها و اقدامات انجام شده به منظور راه اندازی مرکز رشد فناوری های حوزه منابع طبیعی مؤسسه و اخذ مجوز راه اندازی از سوی وزارت عطف و اینکه راه اندازی این مرکز رشد، بدون مطالعه نبوده اظهار داشت: ممکن است نگاه بنده به فعالیت های تحقیقاتی و تبدیل آنها به نوآوری و فناوری دانش بنیان با آنچه در مجامع تحقیقاتی و علمی مرسوم است، کمی متفاوت باشد. اما در مجموع راه اندازی مرکز رشد فناوری های حوزه منابع طبیعی را گامی مثبت و ضروری میدانم که باید با جدیت پیگیری و انشاالله به نتیجه نهایی برسد.
رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور در ادامه با تأکید بر این موضوع که نگاه مؤسسه به مرکز رشد، به هیچ وجه، جنبه مالی و انتفاعی ندارد افزود: هدف اصلی موسسه از راه اندازی این مرکز این است که به محققی که توانسته است از طریق تحقیقاتی که انجام داده است، به محصولی دست یابد و تصمیم دارد آنرا، به محصولی تجاری و قابل عرضه و رقابت در بازار تبدیل کند، امکانات و تسهیلاتی ارائه دهد تا این هدف با سرعت و کیفیت بالاتری به ثمر بنشیند و محقق مربوطه بتواند نتیجه کار خود را ببیند و از عواید مادی و منعنوی آن نیز برخوردار شود.
علیزاده ادامه داد: این حمایت، صرفا مخصوص محققین مؤسسه نیست بلکه میتواند شامل محققین تمامی زیرمجموعه های تات و حتی بخش خصوصی نیز باشد.
رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور با اشاره به محاسن مرکز رشد برای مؤسسه اظهار داشت: این کار باعث می شود هم وجهه مؤسسه ارتقاء یابد و هم همکاران مؤسسه احساس کنند وارد عرصه عمل شده اند لذا انگیزه بیشتری برای حرکت به سمت این موضوع پیدا می کنند.
در این جلسه، خلیل کریم زاده اصل، مسئول راه اندازی مرکز رشد فناوری های حوزه منابع طبیعی مؤسسه، گزارش خود درخصوص این مرکز را به اعضای حاضر درجلسه ارائه داد.
وی ضمن اشاره به تعریف مرکز رشد و و ظایف و اختیارات آن، توضیحاتی درخصوص کارکرد مرکز رشد، شرایط اولیه واحدهای فناور و اهداف و وظایفشان، مسیر راه اندازی و فعالیت همچنین، ساختار تشکیلاتی و مراحل اقدامات پیش روی مرکز رشد را به اعضای حاضر در جلسه ارائه و به سؤال های مطرح شده پاسخ داد. در پایان مقرر شد مقدمات تهیه و انتشار فراخوان و سپس داوری درخواست های واصله در اولویت برنامه های آتی قرار گیرد.
جهت دریافت لینک کانال ایتای سازمان کلیک کنید