به گزارش روابط عمومی سازمان تات، یداله دالوند صبح امروز در نشست هماندیشی مدیران روابط عمومی موسسات و مراکز تابعه سازمان تات به تشریح عملکرد ۱۰ ماهه این اداره کل در سال ۱۴۰۳ پرداخت.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت اطلاعرسانی دستاوردهای کشور به مردم، گفت: از سال ۱۴۰۱ تا امروز، حضرت آقا ۶ بار به دولت درمورد گزارش پیشرفتها در حوزه رسانه و روابط عمومی تذکر دادهاند.
دالوند با بیان اینکه سازمان تات، در راستای عمل به منویات رهبری و سیاستهای دولت، برنامه جامع راهبردی روابط عمومی سازمان را تدوین و به تصویب هیئت رئیسه رسانده است، افزود: «این برنامه، چشمانداز، ماموریت، اهداف، مخاطبین و ارزشهای روابط عمومی سازمان را مشخص کرده و نقشه راهی برای فعالیتهای این حوزه در سالهای آتی خواهد بود.»
مدیرکل روابط عمومی سازمان تات، شعار روابط عمومی این سازمان را «پاسخگو و امیدآفرین» عنوان کرد و تصریح کرد: «ما در تلاشیم تا با اطلاعرسانی دقیق، شفاف و بهموقع، هم پاسخگوی نیازهای مخاطبان خود باشیم و هم امید به آینده را در جامعه افزایش دهیم.»
دالوند، مهمترین ماموریتهای اداره کل روابط عمومی سازمان تات را پیشگام بودن در اطلاعرسانی، تصحیح و توسعه تعامل سازنده، تبدیل شدن به تنها مرجع مورد اطمینان در حوزه اطلاعرسانی، یکپارچگی در اطلاعرسانی، تسلط و مدیریت بر فضای مجازی، ارتقاء انسجام سازمانی، اطلاعرسانی دقیق و شفاف، توسعه نشر الکترونیک و توانمندسازی نیروی انسانی برشمرد.
وی با تاکید بر اهمیت افزایش سرمایه اجتماعی، خاطرنشان کرد: «افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی، هم در داخل سازمان و هم در سطح جامعه، از اولویتهای اصلی ما در حوزه روابط عمومی است.»
مدیرکل روابط عمومی سازمان تات، با تاکید بر اهمیت کیفیسازی تولیدات رسانهای در کنار کمیت، اظهار داشت: «تمام تلاش ما به همراه همکاران عزیزی که در اینجا حضور دارند، این بوده که علاوه بر کمیت، بتوانیم در بحث کیفیسازی نیز نقشآفرینی کنیم.»
دالوند با اشاره به ۳۵۵ مورد گفتگوی رئیس سازمان، معاونین و مدیران ستادی تات با رسانهها از ابتدای سال 1403 گفت: «طی این 10 ماه ۴۵۷ خبر ملی از سازمان تات در سایت وزارت جهاد کشاورزی منتشر شده و ۶۷ مورد مصاحبه و گزارش تلویزیونی با حضور مدیران، معاونین و واحدهای موسسات و مراکز در برنامههای زنده تلویزیونی به ثبت رسیده است.»
وی ارتباط لحظهای با موسسات و مراکز سازمان در فضای مجازی را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد و افزود: «انتشار اخبار در رسانهها و کانال سازمان، مرجع اصلی اطلاعرسانی، ۱۱۴۰۰ مورد و انتشار اخبار در سایت سازمان، مرجع برای همکاران، وزارتخانه، دانشگاهها و مجموعههای همکار، ۱۲۵۳ خبر طی ۱۰ ماه اخیر بوده است.»
دالوند به انتشار نشریه «تات در هفتهای که گذشت» به صورت الکترونیک اشاره کرد و گفت: «با انتشار این نشریه به صورت الکترونیک، همکاران ما در ایستگاههای تحقیقاتی از اتفاقات یک هفته اخیر سازمان تات مطلع میشوند.»
وی همچنین به برگزاری ۵۰ مورد اقدامات و برنامههای مشترک رسانهای و بهینهسازی سازمانی با مجموعهها، نمایشگاهها، پوششهای سفر استانی و تورهای رسانهای، و انتشار روزانه «صبحانه خبری» در کانال سازمان با کلیدواژههای امنیت غذایی، دانشبنیان بودن، بهرهوری، پاسخگو و پیشرو بودن اشاره کرد.
مدیرکل روابط عمومی سازمان تات با بیان اینکه «روابط عمومی جز ۱۰ شغل پراسترس دنیاست»، افزود: «همکاران ما در موسسات و مراکز، به خصوص در روزهای تعطیل و روزهایی که مدیران ارشد سازمان و وزارت جهاد در استانها حضور دارند، دائم فعال هستند.»
دالوند با تاکید بر اهمیت جایگاه سازمان تات به عنوان مهمترین و بزرگترین سازمان پژوهشی در حوزه امنیت غذایی جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: «اگر این سازمان برای دولت چهاردهم مهم تلقی نشود، ما در حوزه امنیت غذایی به زودی آسیب میبینیم.»
وی از جریانسازی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: «هدف ما از هر کاری که در سازمان تات انجام میدهیم، افزایش بهرهوری در تولیدات بخش کشاورزی و افزایش درآمد و اقتصاد کشاورزان است.»
گفتنی است؛ این نشست با حضور غلامرضا گلمحمدی، معاون وزیر و رئیس سازمان تات؛ محمد گلزاری، دبیر شورای اطلاعرسانی دولت؛ سیدسجاد حسینی، مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی دیگر از مسئولان و کارشناسان حوزه رسانه و روابط عمومی برگزار شد.
جهت دریافت لینک کانال ایتای سازمان کلیک کنید